Målgruppe
Medlemmer af 3F
Udgivelsesfrekvens
Kontrolleret trykoplag

Fagbladet 3F er bærer af viden og indblik i arbejdsforhold og samfundsliv langt ud over de rent organisatoriske grænser. Fagbladet 3F har i den henseende modtaget en række priser, og det er målet at fastholde denne førerposition. At det også afspejler sig i medlemmernes interesse og læsning af bladet afslører vores løbende læser-undersøgelser.
Læserne tager imod Fagbladet 3F med stor åbenhed, og det er i Fagbladet 3F, at de ofte søger inspiration, råd og vejledning både i deres arbejdsliv og i dagligdagen. Der er stor alsidighed i annoncerings mulighederne i Fagbladet 3F. Det er gjort for at give annoncørerne mere effekt for pengene og samtidig skabe et inspirerende og harmonisk blad. Mulighederne inkluderer en række spændende særplaceringer, konkurrencer og præmiesponsorater, og kombineret med det store oplag, gør det Fagbladet 3F til et interessant medie, når der skal annonceres.
Den oplagte annoncør i Fagbladet 3F henvender sig til privatpersonen eller arbejdstageren. Du kan altså både annoncere for forbrugsgoder, ferier, services og meget andet, men også for bl.a. arbejdsbeklædning eller sikkerhedssko.

Den typiske læser af Fagbladet 3F er…
…mellem 35 og 64 år (70%) og bor i hus/villa/parcelhus (65%), der er ejerbolig (73%), beliggende vest for Storebælt (66%).
Læseren er meget/ret interesseret i sundhed (48%). Vedkommende arbejder minimum én gang om ugen i haven (56%) og foretager ligeledes mindre reparationer i hjemmet på ugentlig basis (23%). Læseren handler desuden i byggemarkedet mindst en gang om måneden (38%).
Segmenteret annoncering samt indstik
Medlemmerne er højt specialiserede, veluddannede og dækker følgende seks hovedområder:
De store faggrupper er
- 87.140 i industrien
- 57.846 i byggeriet
- 11.235 i det grønne område
- 48.526 i transport sektoren
- 32.453 i det offentlige
- 25.056 i hotel/restauration, rengøring
Der er mulighed for at ramme en præcis målgruppe – hør mere om segmentering indenfor bl.a. branche, geografisk, alder, køn mv. Indhent venligst tilbud – Dansk Mediaforsyning, tlf. 7022 4088
Priser & formater tekstsider
Alle priser er inkl. 4 farver og ekskl. moms

1/1 side*
Kr. 45.900
B: 190 x H: 244 mm
Til kant
B: 213 x H: 278 mm
+ 5 mm til beskæring

1/2 side
Kr. 26.650
B: 190 x H: 119 mm
B: 92 x H: 244 mm

1/4 side
Kr. 17.000
B: 92 x H: 119 mm

Side 2
Kr. 51.600
B: 213 x H: 278 mm
+ 5 mm til beskæring

Bagside
Kr. 55.950
B: 213 x H: 228 mm
+ 5 mm til beskæring

Opslag
Kr. 66.900
B: 426 x H: 278 mm
+ 5 mm til beskæring
Særplacering: + 10%

Udgivelsesplan 2025
Nr. | Udgivelsesdato | Deadline |
1. | 14.02.25 | 17.01.25 |
2. | 11.04.25 | 07.03.25 |
3. | 27.06.25 | 28.05.25 |
4. | 05.09.25 | 08.08.25 |
5. | 31.10.25 | 03.10.25 |
6. | 19.12.25 | 21.11.25 |
Mulighed for segmenteret annoncering i alle udgivelser.
Der tages forbehold for ændringer med hensyn til udgivelsesdatoer og deadlines.

Fagbladet3f.dk
Brugere
Besøgende
Sidevisninger
Fagbladet3f.dk – online annoncering på flere digitale platforme:
Nyhedsbrevet ”Fagbladet 3F Dagligt” udsendes alle hverdage eller direkte på www.fagbladet3f.dk hvor der er mulighed for at placere bannerannoncer på forsiden, undersider og artikelsider.
Fagbladet3f.dk er et stærkt medie på nettet og supplement til det trykte fagblad, der retter sig mod 3F-medlemmerne. www.fagbladet3f.dk er et univers med nyheder og populært indhold om arbejdslivet. Bl.a. er der faste sektioner omkring fagområderne, uddannelse, efteruddannelse samt jobrelateret og international viden.
Fagbladet3f.dk har gennemsnitligt 193.000 brugere, hvilket resulterer i 535.000 månedlige sidevisninger.
Priser og formater
- Run on Site
Eksponeringerne fordeles vilkårligt på alle placeringer.
Format B: 930 x H: 180 px + B: 320 x H: 160 px
CPM pris: kr. 85 - Geosegmentering
CPM + kr. 25 - Ejerskab/Takeover
Placeres i toppen og topbanneret udgår når ejerskabs banneret er aktivt.
Format B: 1000 x H: 180 px
2x sidebannere B: 160 x H: 600 px
Pris 6.000 kr. pr. dag
Frist
Materiale til annonce- og bannerkampagner skal leveres senest 5 arbejdsdage før kampagnestart og sendes til 3f@dmfnet.dk vedlagt specifikation om kunde og kampagneperiode.
Materialekrav bannerannoncer
Materiale til bannerannoncering på topbanner og artikelbanner på Fagbladet3f.dk leveres som GIF, JPG eller HTLM – maks. 200 KB.
Animation max 10 sek. og/eller 3 loops.
Til alle typer bannerannoncer skal der medsendes et link.

NYHEDSBREV
Modtagere
Udsendes
Åbningsprocent

Nyhedsbrevet
Nyhedsbrevet udsendes alle hverdage og indeholder friske nyheder, medlemstilbud og konkurrencer.
Nyhedsbrevet udsendes til 123.000 modtagere.
Priser og formater nyhedsbreve:
- Banner: B: 590 x H: 114 px
Pris pr. udsendelse kr. 4.100
Husk altid at medsende link
Frist
Alt materiale sendes til 3f@dmfnet.dk 5 arbejdsdage før opstart
Materialekrav nyhedsbreve
Banner til nyhedsbreve leveres som PNG eller JPG – maks. 120 KB.
Husk at medsende et link.
Indstik
Indhent venligst tilbud på tlf. 7022 4088.
Alle indstik skal have flg. information på forsiden ”Annoncetillæg”.
Betingelser
Redaktionen forbeholder sig ret til at afvise annoncer, der strider mod fagbladets interesser. Kan en annonce forveksles med redaktionel tekst, skal den forsynes med ordet ”Annonce”.
Alle reklamationer, rettelser og standsninger skal ske skriftligt. Hvis materialefristen overskrides, bortfalder reklamationsretten.
Annoncemateriale
Tekstannoncer sendes som færdig pdf til 3f@dmfnet.dk
Onlineannoncer sendes til 3f@dmfnet.dk i det valgte format
Reklamationsret
Reklamationer, rettelser og standsninger skal ske skriftligt. Reklamationsretten bortfalder, hvis materialefristen overskrides.
Generelle oplysninger
Redaktionen forbeholder sig ret til at afvise annoncer, som strider mod bladets interesser.

Fagligt Fælles Forbund
Kampmannsgade 4, 1790 København V. Telefon 7030 0300, www.3f.dk, www.fagbladet3f.dk